لوگو تکویندوز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت پنجره pvc و upvc

فهرست مطالب

  • تفاوت بین PVC و uPVC چیست؟

    در دنیای امروزه، استفاده از پنجره های PVC و UPVC برای ساخت و ساز و تعمیرات ساختمانی رو به افزایش است. این دو نوع پنجره به دلیل خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود، انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک پنجره با کیفیت و دوام هستند و توسط تولید کننده پنجره دوجداره تولید میشوند

    وینیل یک ترکیب شیمیایی است که می تواند به رنگ شما نفوذ کند، اما همچنین می تواند به دو نوع تقسیم شود: PVC (پلی وینیل کلرید) و uPVC (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی). PVC و uPVC مواد مشابهی هستند. هر دو در ساخت و ساز استفاده می شوند زیرا می توانند همه اشکال را بسازند. اما یو پی وی سی  به دلیل ترکیب شیمیایی که دارد برای درب و پنجره UPVC بهتر است  در حالی که پی وی سی فقط برای سایدینگ و نرده ها مناسب است. آنها معمولاً در ساخت و ساز به دلیل انعطاف پذیری و توانایی آنها در ایجاد همه اشکال استفاده می شوند. با این حال، آنها وظایف مختلفی را انجام می دهند.

     

    PVC چیست؟

     

    پی وی سی حاوی مواد شیمیایی است که برای انسان مضر است. پی وی سی به احتمال زیاد تغیر رنگ می دهد و به مرور زمان برای از بین بردن لکه های سطحی ناشی از فتالات ها و BPA به مراقبت ویژه نیاز دارد. در نتیجه، PVC معمولاً در پنجره ها استفاده نمی شود. فتالات ها و BPA برای محیط زیست و انسان مضر هستند. PVC وقتی گرم می شود گازهای سمی آزاد می کند. اینها می تواند به بدن شما آسیب برساند. وقتی پی وی سی را گرم می کنید، گاز می سازد. این گاز می تواند بدن ما را بیمار کند و این مهم ترین عیب PVC است. PVC به دلیل قوانین و محدودیت های زیست محیطی کمتر نسبت به اروپا، هنوز به طور گسترده در سراسر آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    یو پی وی سی چیست؟

     

    شما می توانید پلی وینیل کلراید غیر پلاستیک یا PVC را انتخاب کنید. بدون فتالات یا BPA ساخته شده است. همچنین برای محیط زیست ایمن تر است و در عین حال انتخاب خوبی است. uPVC یک ماده بسیار بادوام و ماندگار است، مخصوصاً به دلیل کارایی حرارتی و مقاومت در برابر محو شدن، برای نصب پنجره مناسب است. یو پی وی سی مزایای بی شماری مانند کمتر متخلخل بودن و در نتیجه کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری را ارائه می دهد. همچنین طول عمر آن بسیار طولانی است و می تواند سال ها طول بکشد. جدای از آن، uPVC سفت و سخت است، خم نمی شود، بسیار مقاوم است، و در نهایت، یک ماده قابل بازیافت است.

     

    تفاوت بین PVC و uPVC؟

     

    وجه تمایز بین آنها این است که آیا آنها در نرم کننده ها پوشش داده شده اند یا خیر: PVC دارای نرم کننده است، در حالی که uPVC ندارد. نرم کننده ها پی وی سی را چکش خوار و انعطاف پذیر می کنند و آن را برای سیم ها، اسباب بازی ها، پرده های دوش و حتی لباس ایده آل می کنند. یو پی وی سی سخت و غیر قابل انعطاف است، بنابراین برای قاب پنجره ها  و لوله های آب مناسب تر است  . علاوه بر این، PVC حاوی سموم (به طور دقیق BPA و فتالات ها) است در حالی که uPVC اینطور نیست. PVC یک ماده انعطاف پذیر متخلخل با دوام کمتر است، در حالی که uPVC یک ماده بدون تعمیر و نگهداری است. با این حال، برای PVC و uPVC، انتخاب رنگ محدود است.

    دوام یو پی وی سی در مقابل پی وی سی

    پنجره های ساخته شده از PVC یا uPVC هر دو برای مدت طولانی در نظر گرفته شده اند. پنجره های یو پی وی سی، با این حال، دوام بیشتری نسبت به پنجره های PVC دارند. یو پی وی سی در برابر نفوذ هوا مقاومت می کند که به خنک نگه داشتن خانه شما کمک می کند. این به معنای کاهش قبوض انرژی برای خانه‌ها و ساختمان‌هایی است که در آنها از UPVC استفاده می‌شود، زیرا به تهویه مطبوع زیادی نیاز ندارد. uPVC از نظر هزینه اولیه گران‌تر از PVC است، اما با توجه به طول عمر طولانی‌تر UPVC، می‌تواند باعث شود. برای آنچه ممکن است در درازمدت از قبل خرج کنید. با انتخاب یو پی وی سی، می توانید مطمئن باشید که سرمایه گذاری شما سال ها با جایگزینی کمتر دوام خواهد آورد.

     

    نتیجه

     

    فهمیدن تفاوت بین این دو نوع پنجره آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست.  پی وی سی یا پلی وینیل کلراید عموماً در ساختمان های مسکونی و تجاری برای سیستم های آبرسانی، فاضلاب و زهکشی استفاده می شود. از طرف دیگر، پنجره های UPVC نوعی پلاستیک هستند و برای سیستم‌های درب و پنجره در منازل مسکونی بهترین عملکرد را دارند. دانستن اینکه چه چیزی این دو نوع ماده را متمایز می کند، به شما کمک می کند تا بفهمید که چه نوع پنجره ای برای نیازهای شما در آینده بهتر عمل می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    تفاوت پنجره pvc و upvc
    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد هستم سی و سه سالمه،سالهاست که در صنف درب و پنجره هستم به خاطر علاقه زیادی که از بچگی به کامپیوتر و طراحی داشتم،این سایتو طراحی کردم تا بتونم با انتشار مطالب کاربردی صنف درب و پنجره رسالت خودمو انجام بدم و کمکی هر چند کم به هموطنانم بکنم
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.