لوگو تکویندوز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا هر پنجره دوجداره‌ای عایق صوتی است؟

فهرست مطالب

  • آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوتی است؟

    در ابتدا به توضیح مختصری در مورد عایق صوتی می‌پردازیم. دنیای اطراف ما پر از سر و صدا است و اکثر این صداها برای ما خوشایند نیستند و از شنیدن آن‌ها لذت نمی‌بریم. امروزه آلودگی صوتی بخش عمده‌ای از مشکلات زندگی شهری به شمار می‌آید و اثرات مخرب آن در واکنش اجتماعی و سلامت مردم به وضوح قابل مشاهده است. در نتیجه به حداقل رساندن این صداها و رسیدن به آرامش به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است. در این شرایط است که اغلب ساختمان سازان به سراغ استفاده از عایق‌های صوتی مناسب می‌روند.

     

    عایق صوت چیست؟

     

    به منظور کاهش آلودگی‌های صوتی و جلوگیری از ورود صدا از محیطی به محیط دیگر، باید از پوششی به نام عایق صوت استفاده شود. معمولا صدا از طریق دیوارها، کف و سقف ساختمان منتقل می‌شود که این مساله اتفاق باعث ایجاد امواج صوتی می‌شود.

    به منظور جلوگیری از جابه‌جایی صدا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری می‌توان از عایق صوت استفاده کرد. در این رابطه باید گفت، که عایق صوت به معنای استفاده از سقف و دیوارهای بتنی با ضخامت زیاد نیست.

    از نظر جذب و کاهش صدا، در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و سازه‌ها دو موضوع بسیار مهم و اساسی وجود دارد. یکی از آن‌ها چگونگی جذب صوت و صدای انتقالی، یعنی همان نوع عایق صوتی که انتخاب می‌شود است و دیگری استفاده از بهترین مواد و مصالح در ساخت ساختمان، یعنی دیوارها، کف، سقف و غیره است.

    با توجه به تحقیقاتی که در زمینه عایق‌های صوتی انجام شده است، استفاده از دو تا پنج سانتی‌متر ضخامت عایق صوتی، تاثیر بسیار زیادی در کاهش انتقال صدا دارد. همچنین عایق کردن پنجره‌ها و محیط، عامل بسیار مهمی در صرفه‌جویی انرژی در فصول گرم و سرد سال است و همین عامل باعث شده است، تا تولیدکنندگان به تولید پنجره‌های دوجداره اقدام کنند.

     

    درباره قیمت پنجره دوجداره بیشتر بدانید

    پنجره عایق صدا

    آیا پنجره های دوجداره عایق صدا هستند؟

    راه های مختلفی وجود دارد که نویز از پنجره ها عبور می کند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

     

    • ارتعاشات بیرونی صدا را از طریق شیشه و قاب ها هدایت می کند که منجر به افزایش صدای داخلی می شود
    • نفوذ هوا بین اتصالات پنجره و درزگیرهای ضعیف باعث نفوذ صدا به خانه یا ساختمان شما می شود.

    خبر خوب این است که کنترل صدای بیرون از جاده ها، همسایگان و حیوانات با نصب فناوری کاهش صدا مانند شیشه دوجداره آسان است.

    شیشه دوجداره یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه ها برای عایق صوتی پنجره ها و حل مشکلات نویز شماست. اساساً، شیشه دوجداره یک سیستم جداره افزودنی است که در داخل پنجره‌های شما نصب می‌شود، که به نوبه خود باعث کاهش صدای بیرون می‌شود. فرقی نمی‌کند در کجا زندگی می‌کنید – پنجره‌های دوجداره را می‌توان در خانه‌های استاندارد، خانه‌های سبک میراث، خانه‌های شهری، واحدها و خانه‌های مدرن نصب کرد. اگر در حال تعویض پنجره‌ها، بازسازی یا ساختن یک خانه جدید هستید – که در آن کاهش نویز مهم است، شیشه‌های دوجداره برای نصب عالی هستند.

    شیشه ای که ما در شیشه دوجداره استفاده می کنیم می تواند در مقایسه با شیشه های معمولی تا ۶۵ درصد نویز را کاهش دهد – که به طور خاص برای کاهش صدای ناخواسته طراحی شده است.

    راه های انجام این کار عبارتند از:

    • به حداکثر رساندن عرض فضای هوایی
    • استفاده از شیشه با ضخامت های مختلف
    • دارای شیشه چند لایه آکوستیک در یک یا هر دو شیشه

    پنجره‌های ریلی و پنجره‌های کشویی و درهای لولایی  ما را می‌توان با یک واحد دوجداره آکوستیک کامل ۲۸ میلی‌متری با یک شیشه چند لایه ۱۰.۳۸ میلی‌متری در بیرون و یک شیشه چند لایه ۶.۳۸ در داخل با یک فاصله‌دهنده ۱۲ میلی‌متری نصب کرد. بار. این می‌تواند صدای بیرون را تا ۴۴ دسی‌بل کاهش دهد (گوش‌گیرها معمولاً فقط ۳۳ دسی‌بل کاهش نویز دارند).

    درک این نکته مهم است که خانه ها دارای نقاط ورودی دیگری برای سر و صدا هستند، مانند دریچه های دیواری، سقف ها، درهای نشتی، درب ها و کف که همه آنها باید به درستی مهر و موم شوند تا رویکردی جامع داشته باشند.

     

    درباره قیمت پنجره دوجداره ضد صدا بیشتر بدانید

    پنجره دوجداره ضد صدا در تهران

    پنجره دوجداره چگونه کار می کند؟

    برای درک بهتر اینکه چگونه پنجره‌های دوجداره می‌توانند صدا را کاهش دهند، کمی علم وجود دارد. صدا در مسیر موج فشار حرکت می کند. هنگامی که موج به پنجره تک جداره برخورد می کند، شیشه را به لرزه در می آورد که باعث ارتعاش هوا در داخل پنجره می شود. این ارتعاش همان چیزی است که صدا را به گوش شما می رساند. 

    پنجره‌های دوجداره عایق‌هایی را ارائه می‌کنند که لرزش‌های صوتی را کاهش می‌دهند. پنجره های دوجداره به جای داشتن یک جداره شیشه ای، دارای دو جداره هستند که با فضایی پر از گاز یا هوا از هم جدا می شوند. هنگامی که یک موج صوتی به یک پنجره دو جداره می رسد، قبل از اینکه بتواند به داخل آن برسد، باید از اتاق های مختلف عبور کند. 

    زمانی که صدا به شما می رسد، بسیار آرام تر و ملایم تر می شود.

    درباره پنجره دوجداره چگونه از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند؟  بیشتر بدانید

    پنجره دوجداره چقدر صدا را مسدود می کند؟

    میزان صدایی که پنجره های دوجداره شما می توانند کاهش دهند به نوع پنجره ای که دریافت می کنید بستگی دارد. یک پنجره دوجداره معمولی دارای دو شیشه ۳ میلی متری است که با یک شکاف ۶ میلی متری از هم جدا شده اند. اگر این شکاف بیشتر باشد، می توانید صدای بیرون را حتی بیشتر کاهش دهید. 

    همچنین بستگی به نحوه نصب ویندوز شما دارد. برای مثال، تمام پنجره‌های ما از یو پی وی سی چند محفظه‌ای ۷۰ میلی‌متری ساخته شده‌اند که برای جلوگیری از سر و صدا طراحی شده‌اند. به‌علاوه، هنگام نصب، فریم‌های شما در اطراف فوم می‌شوند و به طور حرفه‌ای درزبندی می‌شوند تا به حذف مسیرهای عبور سر و صدا کمک کنند. 

    با این حال، اگر در یک جاده اصلی یا یک خیابان بسیار شلوغ زندگی می کنید، با پنجره های سه جداره یا شیشه های آکوستیک نتایج بهتری خواهید دید. 

    درباره چرا از پنجره دوجداره صدا میاد؟ بیشتر بدانید

    تفاوت بین عایق صدا و کاهش نویز 

    درک این نکته ضروری است که پنجره های دوجداره عایق صدا نیستند. آنها به کاهش نویز و میزان صدایی که به خانه شما راه می یابد کمک می کنند، اما همه چیز را مسدود نمی کنند. همچنان رایج ترین صداها مانند صدای خیابان، باران و مانند آن را از داخل خانه خود خواهید شنید. آنها با پنجره های دو جداره به طور قابل توجهی ساکت تر از پنجره های تک جداره خواهند بود. 

    مراقب شرکت هایی باشید که وعده پنجره های دوجداره ۱۰۰% عایق صدا را می دهند، زیرا احتمال فروش بیش از حد محصولشان وجود دارد. 

    چگونه پنجره های دوجداره می توانند برای شما مفید باشند

    سر و صدای بیرون گاهی اوقات می تواند بر احساس شما در خانه و همچنین تاثیری در خواب شما، سطح استرس در خانه و میزان احساس شما در خانه در محیط زندگی تاثیر بگذارد. پنجره‌های دوجداره می‌توانند به شما کمک کنند که خواب خوبی داشته باشید، استرس را کاهش داده و برای ایجاد یک محیط زندگی راحت تلاش کنید. 

    به سادگی با دور نگه داشتن صدای اضافی، همه اینها امکان پذیر است. 

    روی پنجره های دوجداره سرمایه گذاری کنید

    هنگامی که پنجره‌های دوجداره را انتخاب می‌کنید، از میان بسیاری از مزایای دیگر مانند صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش رطوبت و کنترل بهتر دما، محافظت در برابر صدای اضافی خیابان را انتخاب می‌کنید. تکویندوز طیف وسیعی از سبک‌ها و طرح‌ها را برای شما ارائه می‌کند که می‌تواند متناسب با خانه شما باشد. 

    آیا به دنبال این هستید که بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید تا به پنجره های دو جداره ارتقا دهید؟ تکویندوز اینجاست تا به شما کمک کند. امروز برای اندازه گیری و قیمت رایگان با ما تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    آیا هر پنجره دوجداره‌ای عایق صوتی است؟
    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد هستم سی و سه سالمه،سالهاست که در صنف درب و پنجره هستم به خاطر علاقه زیادی که از بچگی به کامپیوتر و طراحی داشتم،این سایتو طراحی کردم تا بتونم با انتشار مطالب کاربردی صنف درب و پنجره رسالت خودمو انجام بدم و کمکی هر چند کم به هموطنانم بکنم
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.