لوگو تکویندوز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره

فهرست مطالب

  • استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره

    استین گلاس یک اثر هنری است که با کمک دست انجام می‌شود. در واقع این هنر دست ساخته‌ای است که از قرار گرفتن شیشه‌های رنگی در کنار یکدیگر و مجسم کردن نقوش زیبا ایجاد می‌شود. شیشه‌های رنگی توسط سیم‌های جدا کننده از جنس قلع، بندکشی می‌شوند و اشکال گوناگون را به وجود می‌آورند. شیشه‌های رنگی استین گلاس در انواع طرح‌ها و ضخامت‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان بیشترین شیشه مصرفی شیشه‌های ۳ میل اکراینی است.

    شیشه استین گلاس یا استیند گلاس که گاهی به آن استند گلاس نیز گفته می‌شود، نوعی شیشه است که از چسباندن قطعات کوچک شیشه‌های رنگی به یکدیگر ساخته می‌شود. با مونتاژ و چسباندن تکه شیشه‌های رنگی به یکدیگر تصاویر و اشکال مختلف به وجود می‌آید که با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. در طول تاریخ، اصطلاح استین گلاس، منحصرا به پنجره مساجد، کلیسا، موزه‌ و دیگر بناها اشاره دارد.

    اگرچه شیشه استین گلاس به طور سنتی در پانل‌های تخت و به عنوان شیشه پنجره دوجداره ، تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی امروزه تولیدات جدیدتر آن، شامل ساختارهای سه بعدی و مجسمه سازی نیز می‌شود. استفاده از استین گلاس امروزه گسترش پیدا کرده است، به گونه‌ای که آثار هنری ایجاد شده از شیشه بوسیله فلز را هم در بر می‌گیرد. از مهم‌ترینه این آثار می‌توان به شیشه‌های تولید شده توسط لوئیس تیفانی (Louis Comfort Tiffany) اشاره کرد.

    کاربرد استین گلاس در پنجره دوجداره

    کاربرد استین گلاس در پنجره دوجداره

    استین گلاس یک نوع شیشه ای است که در ساخت پنجره های دوجداره استفاده می شود. این نوع شیشه دارای ویژگی های خاصی است که برای حفظ انرژی و عایق بندی بهتر در ساختمان ها بسیار مفید است.

    کاربردهای استین گلاس در پنجره دوجداره عبارتند از:

    ۱. حفظ انرژی: استین گلاس باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به خارج و بالعکس می شود. این به معنای کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان است. در پنجره دوجداره، شیشه استین در لایه بیرونی قرار می گیرد تا از انتقال حرارت به خارج جلوگیری کند.

    ۲. عایق بندی صوتی: استین گلاس توانایی کاهش نفوذ صدا را داراست. این به معنای کاهش نویز خارجی و حفظ آرامش در داخل ساختمان است. پنجره های دوجداره با استفاده از استین گلاس می توانند نویز خارجی را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

    ۳. کنترل اشعه ماوراء بنفش: استین گلاس قابلیت فیلتر کردن اشعه ماوراء بنفش را داراست. این اشعه ها باعث افتادن مستقیم نور خورشید بر روی اشیا در داخل ساختمان می شوند که ممکن است باعث آسیب دیدگی و بیماری های پوستی شود. استفاده از استین گلاس در پنجره های دوجداره می تواند این اشعه ها را مهار کرده و حفاظت از ساکنین را تضمین کند.

    ۴. جلوگیری از تشدید اثر گلخانه: استین گلاس قابلیت جذب و تابش اشعه مادون قرمز را داراست. این اشعه ها باعث افزایش دمای داخل ساختمان می شوند که ممکن است باعث افزایش هزینه های سرمایشی شود. با استفاده از استین گلاس در پنجره دوجداره، این اشعه ها قبل از ورود به داخل ساختمان جذب می شوند و از تشدید اثر گلخانه جلوگیری می کنند.

    به طور کلی، استین گلاس در پنجره دوجداره بهبود عملکرد انرژی و عایق بندی ساختمان را بهبود می بخشد و همچنین ارائه امکاناتی مانند کنترل صوت و حفاظت از ساکنین را فراهم می کند.

    درباره شیشه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟ بیشتر بدانید

    پنجره های استین گلاس یا شیشه رنگی

     

    اگر می خواهید یک ویژگی واقعی از پنجره های خود ایجاد کنید، یک یا چند مورد را با شیشه های رنگی در نظر بگیرید. این اغلب به عنوان یک پنجره واحد در یک سالن به خوبی کار می کند. بیش از ایجاد یک پنجره جذاب، بسته به رنگ های مورد استفاده می تواند نور گرمی ایجاد کند یا حریم خصوصی بیشتری ایجاد کند.

    پنجره های شیشه ای رنگی روشی زیبا برای ورود نور به اتاق هستند و در عین حال کمی رنگ و سبک را نیز به آن اضافه می کنند. اگرچه زمانی آنها در کلیساها محبوب بودند، اما اکنون می توان آنها را در انواع مکان ها، از خانه های شخصی گرفته تا ساختمان های عمومی پیدا کرد.

    پنجره استین گلاس یا شیشه رنگی

    آیا می توانم از شیشه رنگی قدیمی خود در پنجره های upvc استفاده کنم؟

     

    اگر یک پنجره شیشه ای رنگی قدیمی دارید که می خواهید آن را نگه دارید، ممکن است تعجب کنید که آیا امکان استفاده از آن در پنجره های upvc وجود دارد یا خیر. پاسخ بله است! در واقع می توانید شیشه های رنگی قدیمی خود را در پنجره های جدید یو پی وی سی خود قرار دهید. این یک راه عالی برای نگه داشتن یک قطعه زیبا از تاریخ در خانه شما و در عین حال بهره مندی از مزایای پنجره های مدرن است.

    اگر علاقه مند به استفاده از شیشه های رنگی قدیمی خود در پنجره های یو پی وی سی هستید، با ما تماس بگیرید. ما قادر خواهیم بود شیشه های رنگی شما را ارزیابی کنیم و تعیین کنیم که آیا می توان از آن به طور ایمن در پنجره های یو پی وی سی استفاده کرد یا خیر.

    محل استفاده از پنجره های شیشه ای رنگی

     

    شیشه رنگی یک ویژگی است و به همین دلیل باید با تعادل طراحی شود. به جز در کلیساها و میخانه ها، به ندرت می توان یک خانه کامل از شیشه های رنگی را دید.

    طراحی شیشه رنگی برای یک پنجره سالن بزرگ و برای نورهای بالا بدون زیاده روی به خوبی کار می کند. اجازه دهید طراحی زیبای شما در مقابل پانل های شیشه ای ساده متمایز شود.

    اگر فضایی دارید که به حریم خصوصی نیاز دارد، مانند رختکن یا نیمه پایین پنجره که در آن عابران به پنجره شما نگاه می کنند، شیشه های رنگی می توانند به خوبی کار کنند. اغلب به عنوان شیشه های رنگی سنتی تصور می شود که می تواند جایگزینی مدرن برای شیشه های مبهم باشد.

    گزینه هایی برای شیشه های رنگی

     

    اگر شیشه‌های رنگی قدیمی در پنجره‌های تک جداره دارید، می‌توانیم آن را در شیشه‌های دوجداره کم مصرف قرار دهیم. شما هنوز هم زیبایی شیشه های رنگی را می بینید اما با مزایای لعاب مدرن.

    اکثر پنجره ها و درهای ما دارای طیف وسیعی از پانل های شیشه ای رنگی برای انتخاب هستند. این پانل های زیبا به ویژه در درها و چراغ های بالا – پنجره کوچک بالای پنجره اصلی – محبوب هستند. 

    اگر چیزی کمی خاص می خواهید، حتی می توانید خودتان طراحی کنید. تنها محدودیت تخیل شما است. مشتری ما پنجره های قوسی زیر را طراحی کرده و از آنها راضی است.

    ما انواع پنجره ها و درب های جلو، درب های پشتی و درب پاسیو را عرضه می کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره
    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد هستم سی و سه سالمه،سالهاست که در صنف درب و پنجره هستم به خاطر علاقه زیادی که از بچگی به کامپیوتر و طراحی داشتم،این سایتو طراحی کردم تا بتونم با انتشار مطالب کاربردی صنف درب و پنجره رسالت خودمو انجام بدم و کمکی هر چند کم به هموطنانم بکنم
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.