لوگو تکویندوز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خمکاری پروفیل UPVC

فهرست مطالب

  • خمکاری و ساخت پنجره خم و هلالی UPVC

    خمکاری پروفیل UPVC

     

    خمکاری پروفیل UPVC یک فرآیند است که در آن پروفیل های UPVC (پلی وینیل کلرید با استفاده از مواد پلاستیکی) به شکل منحنی یا خمیده در مقاطع مختلف تولید می شوند.

    این فرآیند به عنوان یکی از روش های تولید پنجره ها و درب های UPVC استفاده می شود. خمکاری پروفیل UPVC به طور کلی به دو روش انجام می شود: روش سرد و روش گرم.

    در روش سرد، پروفیل UPVC بدون استفاده از حرارت خم می شود، در حالی که در روش گرم، پروفیل UPVC با استفاده از حرارت به شکل خمیده تبدیل می شود.

    در روش سرد، پروفیل UPVC به طور کلی به صورت مکانیکی خم می شود. این روش عموماً برای خم کردن پروفیل های با شکل های ساده و مقاطع کوچک استفاده می شود. برای انجام این روش، یک دستگاه خمکاری مکانیکی استفاده می شود که پروفیل UPVC را در یک قالب خم می کند.

    این قالب معمولاً شامل یک سری قالب های مختلف است که برای تولید مقاطع مختلف استفاده می شود.

    با استفاده از این روش، پروفیل UPVC به شکل خمیده تبدیل می شود. در روش گرم، پروفیل UPVC با استفاده از حرارت به شکل خمیده تبدیل می شود. در این روش، پروفیل UPVC در داخل یک ماشین خمکاری گرم قرار می گیرد و به آرامی به شکل خمیده تبدیل می شود.

    این روش برای خم کردن پروفیل های با شکل های پیچیده و مقاطع بزرگ استفاده می شود.

    در این روش، پروفیل UPVC با استفاده از حرارت نرم می شود و سپس با استفاده از قالب های خمکاری شکل داده می شود.

    پس از خم شدن، پروفیل UPVC در ماشین خمکاری سرد خنک می شود تا شکل خمیده خود را حفظ کند. خمکاری پروفیل UPVC به عنوان یک فرآیند مهم در تولید پنجره ها و درب های UPVC استفاده می شود. این فرآیند به تولید قطعات با شکل های مختلف و مقاطع متنوع کمک می کند و به طور کلی بهبود قابلیت استفاده و زیبایی محصولات UPVC را افزایش می دهد.

     

    دوست داری بدونی پروفیل UPVC چطوری خمکاری میشه؟؟

    ما در تکویندوز سالهاست که انواع پروفیل های UPVC رو خمکاری میکنیم

    توی مقاله قبلی لوازم خمکاری پروفیل UPVC واستون معرفی کردیم

    حالا میخوایم مراحل خمکاری پروفیل UPVC رو  واستون توضیح بدیم

    خم پروفیل upvc پنجره خم پنجره هلالی

    اولین مرحله در خم پروفیل UPVC:

     

    ۱_ محاسبه شعاع خم برای خمکاریست:

     

    توی این مرحله با استفاده از نرم افزارهای موجود برای طراحی انواع دروپنجره با ترسیم شکل مورد نظرمون به داده ها و اطلاعات برشکاری و زوایای برش و شعاع خم مربوطه دسترسی پیدا خواهیم کرد و خیلی راحت به شعاع خم بدست آمده به مرحله بعد میریم

     

    ۲_ترسیم شعاع خم بر روی میز خمکاری:

     

    توی این مرحله با استفاده از متر خمکاری موجود بر روی میز خمکاری ،شعاع خم مربوطه رو بر روی میز خمکاری مشخص و تعین میکنیم و به مرحله بعد میریم

     

    ۳_تنظیم قالب های خمکاری در شعاع خم ترسیمی:

     

    توی این مرحله قالب های موجود برای خمکاری رو در روی شعاعی که در مرحله قبل ترسیم کردیم قرار میدیم و قالب ها رو در محل مشخص شده فیکس میکنیم و آماده خمکاری میشیم

     

    ۴_قرار دادن پروفیل در کوره خمکاری:

     

    در این مرحله پروفیلی که قراره خمکاری روی اون صورت بگیره ،توی کوره خمکاری قرار میدیم تا حرارت ببینه و برای خمکاری آماده بشه

    بسته به نوع پروفیل دما و تایم موندن پروفیل در کوره متفاوت خواهد بود

     

    ۵_قرار دادن پروفیل در قالب:

     

    در مرحله آخر پروفیلی که داخل کوره حرارت دیده و نرم شده و به راحتی انعطاف پذیر شده رو ،داخل قالب قرار میدیم و منتظر میونیم تا پروفیل سرد بشه

     

    دوست دارین با قیمت گذاری پنجره های دوجداره خم

    آشنا بشین و اطلاعات مفیدی به دست بیارین

    روی  قیمت پنجره دوجداره خم کلیک کنید

     

    درباره انواع پنجره دوجداره خم UPVC

     بیشتر بدانید

    پنجره خم و هلالی UPVC

     

    پنجره UPVC یا پنجره خم UPVC، یک نوع پنجره است که از مواد UPVC ساخته شده است. UPVC یا پلاستیک پلی وینیل کلراید غیر فلزی است که برای ساخت پنجره ها و درب های خانه ها و ساختمان ها استفاده می شود.

    پنجره های خم UPVC از طراحی خمیده برخوردار هستند و به خاطر این طراحی منحصر به فرد، می توانند به زاویه های مختلفی انحنا پذیر باشند. این پنجره ها معمولاً در ساختمان هایی با معماری خاص استفاده می شوند و به منظور افزایش جذابیت و زیبایی فضا استفاده می شوند. پنجره های خم UPVC به دلیل مزایایی مانند مقاومت در بقایای آب و هوا، عدم نیاز به نگهداری و تعمیر و همچنین عایق حرارتی و صوتی بودن، مورد توجه قرار گرفته اند.

    همچنین، UPVC یک ماده قابل بازیافت است که به حفظ محیط زیست کمک می کند.

    در نهایت، پنجره های خم UPVC به دلیل طراحی خمیده خود، می توانند به راحتی در هر نوع فضایی نصب شوند و می توانند به طور کامل با سبک و دکوراسیون داخلی ساختمان هماهنگ شوند.

     

    درباره قیمت پنجره دوجداره ارزان ترین و بهترین برند مارک خوب سال ۱۴۰۲ بیشتر بدانید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    خمکاری پروفیل UPVC
    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد هستم سی و سه سالمه،سالهاست که در صنف درب و پنجره هستم به خاطر علاقه زیادی که از بچگی به کامپیوتر و طراحی داشتم،این سایتو طراحی کردم تا بتونم با انتشار مطالب کاربردی صنف درب و پنجره رسالت خودمو انجام بدم و کمکی هر چند کم به هموطنانم بکنم
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.