لوگو تکویندوز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طول عمر و دوام پنجره دوجداره چقدر است؟

فهرست مطالب

  • طول عمر و دوام پنجره دوجداره

     

    پنجره دو جداره چقدر باید دوام بیاورد؟

     

    تلاش برای پاسخ به این سوال که پنجره دوجداره چقدر باید دوام بیاورد مانند تلاش برای پاسخ به اینکه یک ماشین، یک فرش یا حتی یک کفش چقدر عمر می کند. واقعیت این است – بستگی دارد.

     

    دو نفر می توانند خانه خود را با رنگ بیرونی با کیفیت یکسان رنگ کنند اما نتایج یکسانی را به دست نمی آورند. شخصی که در یک مکان در معرض دید در کنار ساحل زندگی می کند، باید خانه خود را بسیار سریعتر از کسی که در یک مکان سرپناه زندگی می کند، رنگ آمیزی کند. دیواری که رو به جنوب است و نور مستقیم خورشید زیادی دریافت می‌کند، بسیار سریع‌تر از دیواری که رو به شرق است، پوسته می‌شود و ترک می‌خورد.

     

    خانه‌ای که بدون آماده‌سازی بد رنگ شده باشد، به اندازه خانه‌ای که از یک تاجر معتبر با کیفیت ساخته شده است، دوام نخواهد آورد.

     

    به همین ترتیب، طول عمر پنجره های شما و مدت زمان ماندگاری پنجره دوجداره به محیط، کیفیت پنجره ها و کیفیت نصب بستگی دارد.

     

    پنجره می تواند بین ۱۰ تا ۵۰ سال دوام بیاورد، بسته به اینکه چقدر خوب ساخته، نصب و مراقبت می شود.

     

    به طور متوسط، پنجره های دو جداره باید حداقل ۲۰ سال عمر کنند.

     

    درباره قیمت پنجره دوجداره بیشتر بدانید

    طول عمر پنجره دوجداره

    پنجره دو جداره چقدر دوام دارد؟

     

    در واقع، شیشه دوجداره چقدر دوام می آورد؟

     

    خبر خوب این است که طی پنجاه سال گذشته، فناوری تولید و مواد آنقدر پیشرفت کرده است که محصولات به روز و بهتری همیشه در حال توسعه هستند. خانه هایی که امروزه ساخته می شوند بسیار برتر از خانه هایی هستند که پس از جنگ ساخته شده اند.

     

    امروزه پنجره های دوجداره عملکرد حرارتی بسیار بهبود یافته ای نسبت به پنجره های ساخته شده در دهه هشتاد، نود و دهه اول دارند.

     

    یک پنجره دو جداره که امروزه تولید می شود ، اگر در مکانی سرپوشیده نصب شود و در معرض آب و هوای شدید قرار نگیرد، عمری بین ۲۵ تا ۳۰ سال یا بیشتر خواهد داشت .

     

    یک پنجره دو جداره که در معرض آب و هوا قرار دارد طول عمری معادل ۲۰ سال دارد.



    شیشه های آب بندی شده دوجداره چقدر باید دوام بیاورند؟

     

    یکپارچگی پنجره دوجداره بستگی به کیفیت و تولید واحد دوجداره آب بندی شده دارد.

     

    جنس و کیفیت قاب هنوز مهم است، اما اگر واحد مهر و موم شما خراب شود، تمام ویژگی های عایق شیشه دوجداره خود را برای پنجره از دست می دهید.

     

    اکثر سازندگان برای واحد دوجداره گارانتی و ضمانت ارائه می دهند. ما در تکویندوز ضمانت مادام العمر در برابر بخار و تراکم در داخل واحدهای مورد استفاده در پنجره های ما ارائه می دهیم.

     

    ما حداقل طول عمر ۲۰ سال را از واحدهای آب بندی شده دوجداره خود در نظر می گیریم، اما طول عمر ۳۰ سال و بیشتر همان چیزی است که انتظار داریم (در صورت نصب در یک مکان سرپوشیده)

     

    درباره علت بخار زدن پنجره دوجداره چیست؟ بیشتر بدانید

     

    پنجره چقدر عمر می کند؟

     

    همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از عوامل می توانند طول عمر شیشه های دوجداره و پنجره های شما را به نصف یا دو برابر کنند. عامل غالب دما است.


    یک پنجره به گونه‌ای طراحی شده است که در اثر باران ضربه محکمی به خود بگیرد، اما مواد قاب پنجره، مقابله با دمای شدید را دشوار می‌دانند، زیرا باعث انبساط و انقباض آن‌ها می‌شود.


    اگر به صخره‌های سخت کنار ساحل فکر می‌کنید، باران و آب که سال‌ها هر روز به آنها می‌تابد، آنها را از بین نمی‌برد. آنها ممکن است در طول زمان فرسایش پیدا کنند، اما عمدتاً در برابر امواج مقاوم هستند (مگر اینکه سنگ آهک یا سنگ گچی بسیار نرم باشند). پاشنه آشیل سنگ گرما و سرما است – انقباض و انبساط مداوم در طول زمان باعث ایجاد شکاف های کوچک در سنگ می شود. اگر آب وارد شکاف شود و یخ بزند، منبسط می شود – شکاف را بزرگ می کند. در طول سال‌های این چرخه انجماد، در نهایت، سنگ شکاف می‌خورد و از هم جدا می‌شود.


    گاز آرگون عایق بین شیشه های دوجداره در واحد آب بندی شده دوجداره با انبساط و انقباض به تغییرات دما واکنش نشان می دهد. این عمل پمپاژ حرارتی نامیده می شود و پنجره هایی که در مقابل نور مستقیم خورشید به سمت جنوب هستند، حساس ترین آنها هستند.


    پمپاژ حرارتی به مهر و موم های واحد دوجداره فشار وارد می کند زیرا دائماً منبسط و منقبض می شود. مانند سنگ، مهر و موم ها شروع به نشان دادن شکستگی های کوچکی می کنند که با گذشت زمان اندازه آنها افزایش می یابد و جریان هوا به داخل شکاف ها مکیده شده و با انبساط و انقباض گاز به بیرون رانده می شود.


    این زمانی است که یک واحد دو جداره در معرض خطر قرار می گیرد و از کار می افتد.



    چه عواملی بر طول عمر پنجره های دوجداره تاثیر می گذارد؟

     

    محل

     

    موقعیت های محافظت شده یا در معرض بیشترین تفاوت در مدت زمان ماندگاری پنجره های شما ایجاد می کند. یک پنجره در یک ملک ساحلی به دلیل آب شور اسیدی نسبت به پنجره در حومه شهر، طول عمر بسیار کمتری خواهد داشت.


    کیفیت ساخت

     

    دلیلی وجود دارد که ما مبلمان آنتیک داریم. دلیلش این است که مبلمان ارزان ۱۰۰ سال پیش وجود نداشت! پنجره های ساخته شده از تولید کنندگان و صنعتگران معتبر برای مدت طولانی از هر چیزی که ارزان قیمت ساخته شده است، عمر خواهد کرد.


    کیفیت نصب

     

    پنجره کیفی شما به نصب صحیح توسط یک مجری ماهر بستگی دارد. فقط در صورتی دوام می آورد که به درستی در دهانه، بدون شکاف و کاملا مهر و موم شده باشد. نصب بد پنجره‌ها باعث می‌شود که آب بین آجر و قاب نفوذ کند و باعث مشکلات بی‌پایان رطوبت شود و باعث پوسیدگی قاب زیر آن شود.

     

    پنجره های یو پی وی سی چقدر عمر می کنند؟

     

    UPVC محبوب ترین انتخاب برای پنجره های دوجداره در ایران است زیرا تعمیر و نگهداری پایین، کم مصرف و ایمن هستند.

     

    UPVC یک ماده بادوام است، اما در صورتی که به درستی تمیز نشود، می‌تواند لکه‌دار شود. یو پی وی سی ارزان یک سرمایه گذاری نادرست است زیرا می تواند به مرور زمان تغییر رنگ داده و تغییر رنگ دهد و به اندازه یک برند معتبر شیشه دوجداره دوام نخواهد آورد.

     

    سرمایه گذاری کمی بیشتر، در ابتدا، می تواند تفاوت ۱۰-۱۵ سال اضافی را ایجاد کند.

     

     

    پنجره های دوجداره UPVC بین ۲۰ تا ۲۵ سال عمر می کنند.

     

    پنجره های آلومینیومی چقدر عمر می کنند؟

     

    پنجره‌های آلومینیومی دارای قاب‌های بادوام براقی هستند که سبکی معاصر را ارائه می‌دهند و می‌توانند سطوح بزرگ‌تری از شیشه را پشتیبانی کنند.

     

    قاب فوق العاده قوی است (چرا برای پنجره ها و درهای بزرگ از کف تا سقف استفاده می شود) و دارای سیستم قفل چند نقطه ای برای امنیت است.

     

    آلومینیوم فوق‌العاده بادوام است و می‌تواند برای مدت طولانی بدون تعمیر و نگهداری دوام بیاورد و این یک سرمایه‌گذاری عالی است.

     

    پنجره های آلومینیومی تا ۴۵ سال عمر می کنند.

     

     

    چگونه بفهمم پنجره دوجداره من نیاز به تعویض دارد؟

     

    پنجره های کم مصرف یکی از بخش های ساختاری یک ملک است که به طور قابل توجهی به کاهش قبض انرژی و گرم نگه داشتن خانه شما کمک می کند.

     

    برای اطمینان از اینکه بیشتر از آنچه که باید برای قبض های گرمایش خود پرداخت نمی کنید، مهم است که پنجره های شما همچنان به عملکرد خود ادامه دهند.

     

    اگر متوجه شده اید که قبوض گرمایشی شما در حال افزایش است، ممکن است پنجره دوجداره شما شروع به خراب شدن کند.

     

    نشانه هایی که پنجره دوجداره شما نیاز به تعویض دارد:


    شما می توانید پیش نویس ها را در اطراف قاب احساس کنید

    دست خود را دور قاب بکشید، آیا احساس خشکی و سردی می کنید؟ یا مهر و موم های اطراف قاب یا مهر و موم های واحد دو جداره ممکن است از کار بیفتند. اگر دستگاه از کار بیفتد، گاز آرگون که شیشه های شیشه را عایق می کند از بین می رود و این منجر به کاهش مقادیر U می شود.


    در بین شیشه ها، داخل واحد دو جداره، تراکم وجود دارد

    خشک‌کننده (معمولاً سیلیکاژل) در داخل میله فاصله‌گیر واحد مهر و موم شده برای جذب رطوبت طبیعی که بین شیشه‌ها ایجاد می‌شود و دستگاه را بدون مه نگه می‌دارد، استفاده می‌شود. اگر درزگیرهای واحد شروع به خراب شدن کنند، رطوبت بیشتری با پمپاژ حرارتی به داخل واحد کشیده شده و سیلیکا ژل اشباع می شود.


    این زمانی است که مه و تراکم در بین شیشه‌های شیشه شروع به تشکیل می‌کنند که اولین نشانه از کار افتادن دستگاه مهر و موم شماست.


    توجه داشته باشید که تراکم فقط روی شیشه در زیر نور مستقیم خورشید ایجاد می شود، بنابراین یک پنجره رو به شمال ممکن است مهر و موم خراب باشد اما تراکم را نشان نمی دهد. گاهی اوقات تنها با بازرسی یا آزمایش با دوربین حرارتی می‌توان تشخیص داد که یک مهر و موم از کار افتاده است.


    همچنین توجه داشته باشید که همه پنجره ها به دلیل پمپاژ حرارتی خراب نمی شوند. درزگیرهای معیوب در فرآیند تولید و دسته های بد پنجره ها می توانند واحدهای شکست خورده را ایجاد کنند. به همین دلیل خرید شیشه دوجداره فقط از تامین کنندگان معتبری که واحدهای خود را تضمین می کنند ضروری است.


    گرد و غبار سفید در داخل واحد دو جداره بین شیشه ها وجود دارد

    هنگامی که ماده خشک کن اشباع می شود، شروع به تخریب می کند و ذرات شروع به حرکت در اطراف واحد مهر و موم می کنند. دانه های برف سفید گرد و غبار در داخل شیشه ها می نشیند. این یک نشانه مطمئن است که واحد دوجداره شما در معرض خطر قرار گرفته و از کار افتاده است.


    شما می توانید صدای زیادی از بیرون بشنوید

    شیشه دوجداره به عنوان عایق در برابر دما و صدا عمل می کند. هنگامی که پنجره های شما بسته است، صدای بیرون باید کاهش یافته و خفه شود. اگر متوجه سر و صدای بیشتری می‌شوید، ممکن است گاز آرگون از واحد مهر و موم شده خارج شده و عایق شما را کاهش دهد.


    پنجره ها به درستی باز یا بسته نمی شوند

    اگر پنجره همسطح بسته نمی شود، این بدان معناست که مهر و موم ها با هم تماس ندارند و عایق قاب به خطر افتاده است. این می تواند ناشی از یو پی وی سی ارزان قیمت باشد. اگر سعی کرده اید لولاهای پنجره را تنظیم کنید، ممکن است قاب به پایان عمر خود رسیده باشد.


    قاب‌ها به‌طور مشهودی تخریب شده‌اند – یو پی وی سی زرد شده یا الوارهای ترک خورده

    واحد مهر و موم شده دو جداره ممکن است بخشی جدایی ناپذیر از پنجره باشد، اما قاب نیز بخشی ضروری است که از واحد پشتیبانی می کند. قاب های چوبی پوسیده و ترک خورده را نمی توان نجات داد و یو پی وی سی که زرد یا تاب خورده است را نمی توان ذخیره کرد.


    درباره هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بیشتر بدانید

    ماندگاری پنجره دوجداره چقدر است:

     
    نوع پنجرهچقدر دوام می آورندتضمین تکویندوز
    واحدهای دوجداره۲۵ سالطول عمر برای تراکم و مه
    پنجره های یو پی وی سی۲۰-۲۵ سالطول عمر برای تغییر رنگ (UPVC سفید)
    پنجره های آلومینیومی۴۵ سال۲۵ سال برای پروفایل
    پنجره های چوبی۵۰ سال۳۰ سال در برابر پوسیدگی پروفیل

    اگر پنجره های شما هر یک از علائم نیاز به تعویض را نشان می دهند، تیم متخصص ما می تواند به شما کمک کند تا بهترین راه حل را برای خانه خود انتخاب کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    طول عمر و دوام پنجره دوجداره چقدر است؟
    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد هستم سی و سه سالمه،سالهاست که در صنف درب و پنجره هستم به خاطر علاقه زیادی که از بچگی به کامپیوتر و طراحی داشتم،این سایتو طراحی کردم تا بتونم با انتشار مطالب کاربردی صنف درب و پنجره رسالت خودمو انجام بدم و کمکی هر چند کم به هموطنانم بکنم
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.