لوگو تکویندوز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه انواع پنجره تکجداره دوجداره سه جداره

فهرست مطالب

  • پنجره های تک جداره یا دو جداره یا سه جداره: کدام یک برای خانه شما بهترین است؟

    در زمان حال حاضر، پنجره‌ها به عنوان یکی از اجزای اساسی ساختمان‌ها مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته‌اند. با گذشت زمان، انواع مختلفی از پنجره‌ها به وجود آمده‌اند که هر یک دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود هستند. از جمله انواع پنجره‌ها می‌توان به پنجره تک‌جداره، دوجداره و سه‌جداره اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه این سه نوع پنجره بپردازیم و ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم. این مقاله به افرادی که در حوزه ساختمان و معماری فعالیت می‌کنند، به دنبال انتخاب بهترین نوع پنجره برای ساختمان‌ها هستند یا به دنبال اطلاعات بیشتر درباره انواع پنجره‌ها می‌باشند، کمک خواهد کرد. همچنین افرادی که به دنبال انجام تغییرات و بهبودهای در ساختمان خود هستند نیز می‌توانند از این مقاله بهره‌مند شوند.

     

    پنجره تکجداره یا دوجداره یا سه جداره

    مزایا و معایب پنجره تکجداره

    پنجره های تک جداره نسبت به پنجره های دوجداره سبک تر و هزینه کمتری دارند، اما به دلیل کاهش صرفه جویی در مصرف انرژی می توانند در دراز مدت گران تر باشند. 

    مزایا

    • نسبتاً ارزان: پنجره‌های تک جداره نسبت به پنجره‌های دوجداره هزینه کمتری دارند و برای افرادی که بودجه کمی دارند، ایده‌آل هستند. متوسط ​​​​پنجره تک جداره حدود ۳ تا ۴.۵ ملیون قیمت دارد. 

    • سبک وزن : از آنجایی که پنجره های تک جداره به اندازه پنجره های دوجداره از شیشه تشکیل نشده اند، وزن آن ها سبک تر است. این وزن سبک نصب آنها را آسان‌تر می‌کند، که می‌تواند هزینه‌های نیروی کار را زمانی که یک تولید کننده  پنجره را برای نصب آنها استخدام می‌کنید، کاهش دهد. 

    • ایده آل برای سوله ها و گاراژها: به دلیل سبک بودن، ارزان بودن و نصب نسبتا آسان، پنجره های تک جداره برای سوله ها و گاراژها مناسب هستند. با این حال، عدم عایق کاری و کاهش صدا آنها را برای خانه های مسکونی ایده آل نمی کند. 

    معایب

    • عایق بندی ضعیف: تنها از یک تکه شیشه تشکیل شده است، پنجره های تک جداره عایق بسیار قوی از عناصر بیرونی ایجاد نمی کنند. این امر می‌تواند منجر به یک خانه پیش‌رو یا بیش از حد گرم، بسته به فصل، و همچنین هزینه‌های انرژی بالاتر نسبت به زمانی که شما پنجره‌های دوجداره را انتخاب می‌کنید، شود. 

    • کاهش صدای ضعیف: شیشه های یکپارچه به این معنی است که این پنجره ها کاهش صدای عالی را ارائه نمی دهند، بنابراین اگر در شهر یا خیابانی با سر و صدای زیاد زندگی می کنید، احتمالا بهترین گزینه برای شما نیستند.

    مزایا و معایب پنجره دوجداره

    پنجره های دوجداره نسبت به پنجره های تک جداره قابلیت عایق کاری و کاهش نویز بهتری را ارائه می دهند، اما  گران تر هستند. 

    مزایا

    • عایق بندی: در مقایسه با پنجره های تک جداره، پنجره های دو جداره با دو برابر شیشه ساخته می شوند که عایق بهتری را در برابر دمای بیرون ارائه می دهد. این بدان معنی است که آنها می توانند به حفظ گرما در طول تابستان و حفظ آن در زمستان کمک کنند. 

    • صرفه جویی در مصرف انرژی: از آنجایی که پنجره های دوجداره نسبت به نمونه های تک جداره خود عایق بهتری هستند، از نظر انرژی کارآمدتر هستند . با پنجره‌های دوجداره، سیستم تهویه مطبوع شما برای تنظیم دمای خانه نیازی به کار سختی نخواهد داشت، بنابراین ممکن است در هزینه‌های ماهیانه انرژی صرفه‌جویی کنید. 

    • کاهش نویز: پنجره‌های دوجداره نسبت به تک جداره پنجره‌های ضد صدا بهتری هستند. این باعث می شود آنها به ویژه برای افرادی که در شهرهای بزرگ یا در خیابان های شلوغ زندگی می کنند مفید باشند. 

    • دوام: پنجره های دوجداره به دلیل داشتن دو ورق شیشه به جای یک ورق از پنجره های تک جداره قوی تر هستند. این دوام به این معنی است که آنها می توانند بهتر از همتایان تک جداره خود در برابر بادهای شدید و بارندگی مقاومت کنند. 

    معایب

    • گران‌تر: از آنجایی که پنجره‌های دوجداره با مواد بیشتری نسبت به پنجره‌های تک جداره ساخته می‌شوند، هزینه آن‌ها نیز بیشتر است که معمولاً از۴.۵ تا۶.۵ م برای هر پنجره متغیر است. 

    • زمانی که همه پنجره‌ها دوجداره استفاده می‌شود مؤثرتر است: شما واقعاً به خانه‌ای که همه جا از پنجره‌های دوجداره (به جای یک یا دو) نیاز دارید تا طیف کاملی از مزایا را ببینید. در غیر این صورت، صدا و هوای بیرون می تواند از طریق پنجره هایی که دو جداره نیستند وارد شود. با این حال، نصب پنجره های دو جداره در سراسر خانه می تواند برای بسیاری از افراد بسیار پرهزینه باشد. 

    مزایا و معایب پنجره سه جداره

    پنجره‌های سه جداره حتی عایق بیشتری نسبت به پنجره‌های دوجداره می‌افزایند و دوام بیشتری به آن‌ها می‌دهند و راندمان انرژی را افزایش می‌دهند . البته این مزایا هزینه نصب کلی را بالا می برد. 

    مزایا

    • عایق و کاهش صدا: شیشه های سه جداره سه برابر بیشتر از شیشه های تک جداره است. این امر حتی در مقایسه با پنجره های دو جداره به افزایش قابل توجه عایق تبدیل می شود. 

    • کاهش نویز بیشتر: با استفاده از پنجره های سه جداره روی دو جداره، به لطف قاب اضافی، افزایش اندکی در قابلیت های کاهش نویز را تجربه خواهید کرد. 

    • تنظیم حرارتی : عایق اضافه شده با لایه دیگری از شیشه نیز تنظیم حرارتی خانه شما را بهبود می بخشد و حفظ دمای راحت داخل خانه را در تمام سال آسان تر می کند. 

    • بهره وری انرژی : پنجره های سه جداره حتی بهتر از شیشه های دو جداره عایق هستند و آنها را به استاندارد طلایی پنجره های کم مصرف تبدیل می کند. سیستم تهویه مطبوع خانه شما از این افزایش راندمان قدردانی خواهد کرد (و همینطور حساب بانکی شما).

    • دوام و امنیت : پنجره های سه جداره فوق العاده بادوام هستند و در صورت نگهداری مناسب ۳۰ سال یا بیشتر دوام می آورند. لایه شیشه ای اضافه شده همچنین خانه شما را ایمن تر می کند و از شما در برابر نفوذ بیشتر محافظت می کند. از این گذشته، شکستن سه لایه ضخیم شیشه برای مهاجمان سخت است. پنجره با سه شیشه نیز حتی در صورت شکستن یک یا دو شیشه به کار خود ادامه می دهد. 

    معایب

    • گران ترین گزینه: هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. پنجره های سه جداره سرمایه گذاری قابل توجهی هستند و برای هر پنجره ۶.۵ تا۹.۵ م هزینه دارند و حداقل دو برابر کار می کنند. لایه اضافی شیشه و مواد مرتبط باعث افزایش هزینه می شود، اما کاهش قبض های ماهانه انرژی معمولاً بعد از چندین سال همه چیز را یکسان می کند. 

    • سختی نصب: پنجره های سه جداره بسیار سنگین تر و حجیم تر از هر نوع پنجره دیگری هستند. این بدان معنی است که نصب یک پنجره مطلق با مشکلات بالقوه فراوان است که می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. 

    • کاهش روشنایی : برخی از طرح های سه جداره سطح نور خورشید را که به خانه شما وارد می شود کاهش می دهند و پنل های شیشه ای مقصر اصلی آن هستند. تنها لایه های بسیار زیادی از شیشه وجود دارد که نور می تواند قبل از کاهش درخشندگی از آنها عبور کند.

    • باید همه را سه جداره کنید : مانند پنجره های دوجداره، بسیاری از تأثیرات مثبت پنجره های سه جداره را نخواهید دید مگر اینکه همه ی پنجره ها را سه جداره کنید

    جدول مقایسه پنجره تکجداره و دوجداره

    پنجره تکجداره یا دوجداره

    هنوز مطمئن نیستید که پنجره های تک جداره یا دوجداره برای خانه شما مناسب هستند؟ در اینجا به تفکیک مزایای آنها می پردازیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کند. 

    ظاهر

    پنجره های تک جداره و دوجداره بسیار شبیه به هم هستند. اغلب، شما نمی توانید تفاوت بین این دو را تشخیص دهید، مگر اینکه آنها را از نزدیک بررسی کنید تا مشخص کنید که چند جدار شیشه دارند. بنابراین، در مورد ظاهر، پنجره های یک و دو جداره به هم گره خورده است. 

    سفارشی سازی ها

    هر دو پنجره تک جداره و دو جداره گزینه های سفارشی سازی مشابهی را ارائه می دهند و همچنین امکان افزودن ویژگی های اضافی مانند پنجره های لولایی و کشویی را ارائه می دهند. در نتیجه، پنجره های یک و دو جداره به طور مساوی در قسمت سفارشی سازی مطابقت دارند. 

    ماندگاری

    به لطف ورق شیشه ای اضافه شده، پنجره های دو جداره بسیار بادوام تر از پنجره های تک جداره هستند. اگر در منطقه ای با آب و هوای شدید زندگی می کنید، مانند باد شدید یا تگرگ، که می تواند آسیب بیشتری به پنجره های کم دوام وارد کند، دوام یک عامل مهم است. 

    بهترین دوام: پنجره های دوجداره 

    هزینه

    به‌درستی، قیمت پنجره‌های دوجداره تقریباً دو برابر پنجره‌های تک جداره است، بنابراین پنجره‌های تک جداره قطعاً گزینه مقرون به صرفه‌تری هستند. با این حال، اگر پنجره‌های دوجداره را با آن‌ها جایگزین کنید، می‌توانند به مرور زمان شما را نجات دهند، اما این هزینه در ابتدا بسیار بیشتر است. 

    بهترین قیمت: پنجره های تک جداره 

    سهولت نصب

    حجم پنجره های تک جداره بسیار کمتر از پنجره های دوجداره است که نصب پنجره های تک جداره را آسان می کند. نصب آسان تر همچنین می تواند به معنای هزینه های کار کمتر باشد و به طور بالقوه باعث صرفه جویی در هزینه شما شود.  

    ساده ترین نصب: پنجره های تک جداره 

    ذخیره انرژی

    به لطف دو شیشه در مقایسه با یکی، پنجره های دو جداره در عایق کاری خانه شما بسیار بهتر است. این افزایش عایق پنجره منجر به تنظیم بهتر دمای داخلی و صرفه جویی بیشتر در انرژی می شود. 

    بهترین صرفه جویی در مصرف انرژی: پنجره های دوجداره 

    طول عمر

    هر دو پنجره دوجداره و تک جداره عمر متوسطی در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال دارند. با این حال، از آنجایی که پنجره‌های دوجداره دارای یک لایه شیشه اضافه هستند، تعمیر آن‌ها در صورت آسیب‌دیدگی اغلب ضروری نیست، بنابراین ممکن است در برخی موارد بیشتر از پنجره‌های تک جداره دوام بیاورند و در هزینه‌های تعویض زودرس پنجره صرفه‌جویی کنید. .

    طولانی ترین طول عمر: پنجره های دو جداره 

    جدول مقایسه پنجره دوجداره یا سه جداره

    پنجره دوجداره یا سه جداره

    آیا به این فکر می کنید که از پنجره های دو جداره به سه جداره بپرید؟ در اینجا به تفصیل مزایا و معایب هر نوع پنجره آورده شده است تا به شما کمک کند انتخابی آگاهانه برای خانه خود داشته باشید. 

    هزینه 

    قیمت پنجره های سه جداره ۱۵ تا ۲۵ درصد بیشتر از پنجره های دوجداره به دلیل مواد اضافه شده است. علاوه بر این، شما برای کار هزینه اضافی خواهید داشت، زیرا نصب پنجره های سه جداره به دلیل وزن و حجیم بسیار دشوار است. البته، هزینه اولیه نصب پنجره های سه جداره در نهایت با کاهش قبض انرژی جبران می شود، اما بسته به صرفه جویی واقعی که تجربه می کنید، بین سه تا هفت سال طول می کشد. 

    بهترین قیمت : پنجره دوجداره 

    ذخیره انرژی 

    به طور کلی، پنجره های سه جداره نسبت به نمونه های دوجداره خود از نظر انرژی کارآمدتر هستند که منجر به کاهش قبوض آب و برق می شود. این پس انداز اندک است، اما به مرور زمان افزایش می یابد. با این حال، کیفیت پنجره و نصب آن نیز در اینجا تفاوت زیادی ایجاد می کند. اطمینان حاصل کنید که پنجره های سه جداره شما دارای مواد باکیفیت هستند و یک متخصص باتجربه را استخدام کنید که بتواند آنها را به درستی نصب کند تا صرفه جویی ماهانه شما در قبض انرژی را به حداکثر برسانید. 

    بهترین صرفه جویی در مصرف انرژی: پنجره های سه جداره 

    کاهش سر و صدا

    بله، پنجره های سه جداره کاهش نویز بیشتری را نسبت به دو جداره ارائه می دهند، اما این امر منوط به نصب با کیفیت بالا و حرفه ای است. یک پنجره سه جداره که بد نصب شده باشد، آنطور که ممکن است انتظار داشته باشید، پنجره عایق صدا نخواهد بود و توانایی حذف نویز بهتری نسبت به پنجره دو جداره ارائه نخواهد داد. اگر کاهش نویز دلیل اصلی خرید پنجره‌های جدید است، مطمئن شوید که یک حرفه‌ای را استخدام کرده‌اید که بتواند آنها را به‌درستی با مهر و موم هوابند نصب کند. 

    بهترین کاهش نویز: پنجره های سه جداره 

    ظاهر و سفارشی سازی

    پنجره های تک جداره و سه جداره در طرح های بسیار متنوع و متناسب با سلیقه های مختلف عرضه می شوند. اگر می‌خواهید پنجره‌های خود را با استعداد بیشتری سفارشی کنید، این گزینه وجود دارد. علاوه بر این، تشخیص تفاوت بین این دو نوع پنجره بدون بررسی دقیق دشوار است. به عبارت دیگر، در اینجا یک قرعه کشی مطلق است.

    بهترین ظاهر و بیشترین سفارشی سازی: بسته به نیاز شما 

    سهولت نصب

    حتی متخصصان باتجربه در نصب برخی از پنجره‌های سه جداره بر روی واحدها و قاب‌های پنجره از قبل با مشکل مواجه می‌شوند. به هر حال پنجره های سه جداره فوق العاده سنگین و حجیم هستند و به این قاب ها فشار وارد می کنند و در برخی موارد به آنها آسیب می رسانند. نصب موفقیت آمیز مجموعه ای از پنجره های سه جداره به دقت نیاز دارد. اگر بیش از همه می‌خواهید نصبی بدون دردسر داشته باشید، به خرید پنجره‌های دوجداره فکر کنید. 

    ساده ترین نصب: پنجره های دو جداره 

    ماندگاری  

    همانطور که پنجره های دوجداره نسبت به گزینه های تک جداره دوام بیشتری دارند، پنجره های سه جداره نیز در مقایسه با پنجره های دوجداره دوام بیشتری دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، پنجره های سه جداره با نگهداری و مراقبت مناسب حداقل ۳۰ سال عمر می کنند. این دوام افزوده همچنین به پنجره‌های سه جداره کمک می‌کند تا از پنجره‌های دوجداره با توجه به مقاومت در برابر باد و مقابله با سناریوهای شدید آب و هوایی بهتر عمل کنند. 

    بهترین دوام: پنجره های سه جداره 

    امنیت 

    هر دو پنجره دو جداره و سه جداره به دلیل ضخامت اضافه و لایه های اضافی، امنیت بهتری را نسبت به تک جداره ها ارائه می دهند. با این حال، پنجره های سه جداره قهرمان اینجا هستند. اکثر مزاحمان در مسیر خود توسط شیشه اضافی متوقف می شوند. 

    بهترین امنیت: پنجره های سه جداره

    درباره پنجره دجداره چیست؟همه چیز در مورد پنجره دوجداره بدانید بیشتر بدانید

     

    نتیجه گیری

    در نتیجهٔ این مقاله، مشخص شد که استفاده از پنجرهٔ دوجداره و سه جداره نسبت به پنجرهٔ تکجداره، از نظر عایق حرارتی و صوتی، عملکرد بهتری دارد. همچنین، پنجرهٔ سه جداره نسبت به پنجرهٔ دوجداره، عملکرد بهتری در جلوگیری از انتقال حرارت و صدا داشته و می‌تواند به عنوان گزینهٔ مناسب‌تری برای استفاده در منازل و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

     

    مقالات مرتبط

    برای پروژه خود به کمک متخصص نیاز دارید؟
    از متخصصان با تجربه تکویندوز مشاوره رایگان دریافت کنید.
     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقایسه انواع پنجره تکجداره دوجداره سه جداره
    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد هستم سی و سه سالمه،سالهاست که در صنف درب و پنجره هستم به خاطر علاقه زیادی که از بچگی به کامپیوتر و طراحی داشتم،این سایتو طراحی کردم تا بتونم با انتشار مطالب کاربردی صنف درب و پنجره رسالت خودمو انجام بدم و کمکی هر چند کم به هموطنانم بکنم
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.