لوگو تکویندوز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۶ دلیل انتخاب پنجره دوجداره بزرگ + مزایا و معایب

فهرست مطالب

  • ۶ دلیل انتخاب پنجره دوجداره بزرگ + مزایا و معایب

    همانطور که فرآیند طراحی خانه رویایی خود را شروع می کنید، پنجره های بزرگ را به پلان ها اضافه کنید. پنجره ها بخش مهمی از معماری هستند و سبک ها و اندازه های زیادی وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد.

    با این حال، مدل پنجره دوجداره بزرگ شیشه ای مزایای زیادی را ارائه می دهند که با پنجره های استاندارد یافت نمی شوند. پنجره های کشویی لیفت اند اسلاید از نظر انرژی کارآمد هستند، آنها می توانند یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهند و فضای نشیمن داخلی/خارج را ایجاد می کنند. نه تنها این، آنها زیبایی و جذابیت را به خانه بی بدیل شما می بخشند. در اینجا شش دلیل اصلی برای انتخاب مدل پنجره دوجداره بزرگ شیشه ای برای خانه شما آورده شده است.

     

    در مورد قیمت پنجره دوجداره  بیشتر بدانید

    مدل پنجره دوجداره بزرگ کشویی

    ۱. پنجره های بزرگ نور طبیعی را وارد می کنند

     

    پنجره‌های کف تا سقف نور طبیعی روز را به وفور وارد می‌کنند که باعث می‌شود خانه جذاب‌تر به نظر برسد. مطالعات نشان داده است که مردم از گذراندن زمان در مناطق نور خورشید لذت می برند و فعالانه به دنبال مناطقی هستند که بتوانند بیشترین تماس را داشته باشند.

    با ورود به روزهای تاریک زمستان، آوردن نور طبیعی بسیار مهم است. مطالعات نشان می دهد که ثابت شده است که نور طبیعی روز انرژی را افزایش می دهد و خلق و خو را افزایش می دهد. راه های زیادی برای اضافه کردن نور طبیعی به خانه شما وجود دارد .

    نور طبیعی همچنین منبع عالی ویتامین D است. این ماده معدنی برای کمک به بدن در تنظیم سیستم ایمنی، کنترل علائم آلرژی و حفظ عملکرد سالم مغز ضروری است.

    با تابش نور خورشید به اتاق ها، نیازی به استفاده از لامپ در طول روز ندارید. پنجره‌هایی که از کف تا سقف باز می‌شوند اجازه می‌دهند نور به فضای داخلی خانه سرازیر شود، مصرف انرژی و برق را کاهش داده و در نتیجه قبض انرژی را کاهش می‌دهد.

     

    ۲. پنجره های شیشه ای بزرگ که باز می شوند شما را به طبیعت نزدیک می کنند

     

    گستره وسیع پنجره های شیشه ای بزرگ طبیعت را به داخل خانه می آورد تا بتوانید از طریق آن با محیط اطراف خود ارتباط عمیق تری داشته باشید . پنجره های کف تا سقف به نقطه کانونی اصلی اتاق تبدیل می شوند و به شما امکان می دهند از مناظر  اطراف استفاده کنید.

    تکویندوز دارای مدل های مختلفی از پنجره های بزرگ تاشو و ریلی زیادی است که بدون مانع ترین دید را به فضای باز ارائه می دهد. به این ترتیب، به نظر نمی رسد مانعی بین شما و فضای باز وجود داشته باشد. همچنین پنجره دوجداره ضد صدا را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد بدون ترس از سر و صدا از زیبایی طبیعت لذت ببرید.

    نزدیک بودن به طبیعت باعث آرامش و لذت می شود. پنجره های بزرگ منظره زیبایی را ارائه می دهند که می توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید.

    مدل پنجره دوجداره بزرگ سالن پذیرایی و حال

    ۳. پنجره های بزرگ به شما فضای زندگی داخلی/خارج می دهد

     

    با پنجره‌هایی که از کف تا سقف باز می‌شوند، هم یک فضای نشیمن داخلی و هم فضای باز دارید. می‌توانید پنجره‌ها را باز کنید تا یک انتقال بدون درز از خانه به فضای بیرون از خانه ایجاد کنید.

    نصب این پنجره های زیبا فضای سرگرم کننده بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. دیگر احساس تنگی درونی نخواهند کرد. مهمانان شما فضای بیشتری برای جابجایی و معاشرت با مهمانان دیگر خواهند داشت. پنجره‌های بزرگ برای عرشه‌ها، ایوان‌ها و پاسیوها یا فضای سرگرمی بزرگ خارج از اتاق نشیمن و حال و پذیرایی یا آشپزخانه عالی هستند.

    زندگی در فضای باز/داخلی همچنین به گرد هم آوردن خانواده برای لذت بردن از فضای زندگی در فضای باز کمک می کند.

    مدل پنجره دوجداره  بزرگ نیز به ایجاد فضایی آرامش بخش برای لذت بردن از اوقات فراغت کمک می کند. در هوای گرم‌تر، می‌توانید دوستان و خانواده را سرگرم کنید یا به سادگی با یک کتاب استراحت کنید. انعطاف پذیری ارائه شده توسط پنجره های شیشه ای بزرگ، انتخاب های متعددی را برای سرگرمی و زندگی روزمره ارائه می دهد.

     

    ۴. پنجره های بزرگ گرمای منفعل خورشیدی را فراهم می کند

     

    پنجره های بزرگ و دیوارهای شیشه ای با موقعیت مناسب می توانند به گرمای غیرفعال خورشیدی کمک کنند. با گرمای غیرفعال خورشیدی، پنجره ها گرما را از خورشید گرفته و آن را در سراسر خانه پخش می کنند. گرمایش خورشیدی غیرفعال راحتی فوق‌العاده‌ای را برای کاربر فراهم می‌کند زیرا نوسانات دما کمی وجود دارد. استفاده از طراحی غیرفعال می تواند به استفاده از محیط اطراف به نفع خود در مورد بهره وری انرژی و خروجی کمک کند.

    با استفاده از پنجره ها برای گرم کردن خانه خود، از یک منبع انرژی رایگان، طبیعی و تجدید پذیر استفاده می کنید. با بهره گیری از گرمای طبیعی، می توانید وابستگی خود را به انواع دیگر گرما مانند گاز یا برق کاهش دهید. در نهایت نصب پنجره های بزرگ باعث صرفه جویی در هزینه های انرژی شما می شود.

     

    ۵. پنجره های شیشه ای بزرگ احساس فضایی را می دهد

     

    اگر در خانه ما اتاق کوچک و تنگی دارید، یک پنجره شیشه ای بزرگ می تواند توهم فضای بیشتری را به شما بدهد. پنجره‌های بزرگ منظره‌ای بدون مانع از فضای باز ایجاد می‌کنند، که در نهایت باعث می‌شود اتاق به بیرون متصل شود.

    نه تنها این، نصب پنجره های باز از کف تا سقف، اتاق را به فضای باز متصل می کند و این توهم را ایجاد می کند که این دو یک اتاق هستند.

    همچنین، نور روشنی که از پنجره می گذرد، گوشه های تاریک را روشن می کند که باعث می شود اتاق احساس تنگی کند.

    پنجره بزرگ نمای ساختمان

    ۶. پنجره های بزرگ هوای تازه را وارد می کنند

     

    پنجره‌هایی که از کف تا سقف باز می‌شوند اجازه می‌دهند هوای تازه وارد شود و فضا را با عطر گیاهان و گل‌های باغتان پر کند. هوای تازه در سراسر خانه گردش می کند و تمام اتاق ها را تهویه می کند تا کیفیت هوای داخل خانه با افزایش اکسیژن بهبود یابد. بدون اکسیژن، بدن شما باید سخت تر کار کند تا مقدار مورد نیاز برای یک قلب سالم را به دست آورد. داشتن هوای تازه در خانه به بهبود ضربان قلب کمک می کند و به بهبود فشار خون کمک می کند

    ما تقریبا ۹۰ درصد از زمان خود را در داخل خانه می گذرانیم، با این حال ممکن است ندانیم که کیفیت هوا اغلب ضعیف و ناسالم است. خانه های ما اغلب حاوی آلرژن ها و سایر آلاینده ها هستند که می توانند باعث مشکلات سلامتی شوند. به عنوان مثال، بسیاری از خانه ها حاوی گرده، گرد و غبار و کپک هستند، از جمله مواردی که می توانند باعث آبریزش بینی، عطسه و خارش چشم شوند. ورود هوای تازه از طریق پنجره‌هایی که از کف تا سقف باز می‌شوند، به پاک کردن خانه از ذرات ناسالم در هوا کمک می‌کند.

    مزایا و معایب پنجره های بزرگ

    روند پیشرو معماری امروزه شیشه های بزرگ است که اتاق ها را با مقدار مناسبی از نور طبیعی فراهم می کند، آسایش زندگی را بهبود می بخشد و تأثیر قابل توجهی بر رفاه ساکنان دارد. نازک کاری که این الزامات را برآورده می کند در حال حاضر پرفروش ترین است. ممکن است به نظر برسد که داشتن پنجره های بزرگ همه چیز در مورد مزایای آن است. اما آیا شیشه های بزرگ معایبی هم دارند؟ در اینجا سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

     

    اندازه پنجره های بزرگ و مقررات


    آیا تعداد و اندازه پنجره ها یک امر قانونی است یا تصمیم فردی سرمایه گذار است که می تواند خودش تصمیم بگیرد که چند و چند پنجره بزرگ داشته باشد؟ به نظر می رسد که قانون به وضوح موضوع پنجره ها را مشخص می کند و حداقل الزامات را برای ساختمان هایی که مردم در آن زندگی می کنند مشخص می کند. و بنابراین طبق آیین نامه وزیر امور زیربنایی هر اتاقی که برای سکونت انسان در نظر گرفته شده است (که در نظر گرفته شده توسط همان افراد بیش از چهار ساعت در روز اشغال شود) باید به نور روز دسترسی دائمی داشته باشد. چنین اتاق هایی در ساختمان های مسکونی احتمالاً اتاق نشیمن، اتاق خواب یا دفتر هستند، اما نه لزوماً حمام و آشپزخانه.

    بنابراین می دانیم که قانون به وضوح نشان می دهد که کدام اتاق ها باید مجهز به پنجره باشند، اما آیا اندازه آنها تصمیم فردی سرمایه گذار است؟ خب نه. این نیز توسط آیین نامه تعریف شده است و حداقل مساحت تمام پنجره ها را در یک اتاق می دهد:

    در اتاقی که برای سکونت انسان در نظر گرفته شده است، نسبت مساحت پنجره، محاسبه شده در نور قاب ها، به مساحت کف، باید حداقل ۱:۸ باشد، در حالی که در اتاق دیگری که نور روز به دلیل هدف مورد نیاز است – حداقل ۱:۱۲.

    بر اساس مقررات، بنابراین می توان هم یک پنجره بزرگتر با مساحت حداقل ۱/۸ طبقه و هم چندین پنجره کوچکتر که مساحت کل آنها به همان نسبت بزرگ باشد نصب کرد. خوشبختانه، این سند هیچ محدودیتی را برای حداکثر سطوح شیشه در یک ساختمان نشان نمی دهد.

    مزایای پنجره های بزرگ

     

    پس بیایید روی مزایای داشتن پنجره بزرگ تمرکز کنیم. اولین مورد از آنها که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد، مقدار زیادی نور طبیعی است که از پنجره های بزرگ عبور می کند. علاوه بر راحتی و رفاه، فضای داخلی روشن و دارای حداکثر نور نیز از نظر زیبایی شناختی دلپذیرتر به نظر می رسد. آنها بزرگتر، جادارتر و خانه دارتر به نظر می رسند. در فضای داخلی که با نور طبیعی روشن می شود، شما به سادگی می خواهید بمانید. شیشه های بزرگ، به ویژه به شکل درهای کشویی تراس، به طور عملکردی فضای داخلی خانه را با فضای بیرونی مرتبط می کند، بنابراین امتداد طبیعی خانه را ایجاد می کند و اعضای خانه و مهمانان را به گذراندن وقت در تراس دعوت می کند. اما مزایای پنجره های بزرگ به همین جا ختم نمی شود! یکی دیگر از مواردی که کمی ناشی از روشنایی بهتر است، امکان گرم کردن اتاق ها با انرژی خورشیدی در روزهای سردتر است. که همانطور که می دانیم در اقلیم ما کم نیستند. برای استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی برای گرم کردن هوای خانه، پنجره‌های بزرگ باید در ضلع جنوبی، جایی که خورشید بیشترین و قوی‌ترین را می‌تابد، قرار داد. شایسته است بار دیگر بر ارزش زیبایی شناختی چنین راه حل هایی تأکید شود. شیشه های بزرگ می توانند به دکوراسیون زیبای خانه تبدیل شوند، آن را به فضای اطراف باز کنند و طبیعت را به داخل دعوت کنند.

     

    معایب پنجره های بسیار بزرگ و درهای شیشه ای

     

    البته، در حین تمجید از فضایل پنجره های بزرگ یا درهای پاسیو، نمی توان چالش هایی را که چنین راه حلی به همراه دارد نادیده گرفت. همیشه هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یک کار آلومینیومی خاص، باید مزایا و معایب راه حل های خاص را در نظر گرفت. هنگام نوشتن در مورد امکان گرم کردن مجدد اتاق ها با انرژی طبیعی خورشیدی که از شیشه های بزرگ وارد می شود، باید به خاطر داشته باشید که در ماه های گرم تابستان، انرژی خورشیدی که از شیشه وارد می شود ممکن است بر علیه ما عمل کند و دما ممکن است به طور قابل توجهی از انتظارات ما فراتر رود. البته اگر در مراحل اولیه به این موضوع فکر کنیم و پنجره های بزرگ خود را با روکش پنجره خارجی مانند کرکره بیرونی تهیه کنیم، مشکل خود به خود حل می شود. در زمستان شرایط متفاوت است. هر پنجره پارتیشنی است که از طریق آن گرما می تواند به بیرون فرار کند. به طور مشابه، یک پنجره بزرگ یا درب تراس یک پارتیشن بزرگ است که گرمای بیشتری از آن خارج می شود. در حال حاضر، هر پنجره موجود در بازار مطابق با استانداردهای عایق حرارتی مشخص شده در قانون ساختمان است – با این حال، هنگام برنامه ریزی شیشه های بزرگ، ارزش انتخاب نازک کاری با ضریب انتقال حرارت بسیار خوب را دارد.

    برخی از سرمایه گذارانی که می خواهند پنجره های بزرگ را برای خانه های خود انتخاب کنند، نگران امنیت و ناظران ناخوانده هستند. شیشه بزرگ به معنای احتمال بالاتر عبور از مانع به شکل شیشه و همچنین چشمان کنجکاو همسایگان است. با این حال، حتی این مشکلات نیز قابل حل است. حریم خصوصی با سپرهای خارجی و داخلی که به طور مناسب انتخاب شده اند تضمین می شود. با این حال، ارزش آن را دارد که از قبل در مرحله انتخاب کار آلومینیومی مراقب ایمنی باشید و روی راه حل های ضد سرقت شرط بندی کنید. قفل های ضد سرقت، گیره‌های مخصوص و شیشه‌های تقویت‌شده چند لایه – ترکیب همه این عناصر به این معنی است که حتی یک پنجره بزرگ یا درب تراس امنیت خانواده را تامین می‌کند.

    اندازه پنجره ها چقدر باید باشد؟


    البته طراحان خانه ها معمولاً اندازه خود را با توجه به متراژ اتاق ها انتخاب می کنند تا ابعاد آنها مطابق با قانون باشد و در عین حال سطح مناسبی از نور طبیعی را تامین کند. روند غالب فعلی انتخاب شیشه های بزرگ است، به ویژه در قالب درهای حیاط کشویی بزرگ که با پنجره های ثابت تکمیل می شوند، به اصطلاح فیکس. چنین ترکیبی طراحی منحصر به فرد فضای داخلی ما را تضمین می کند و خانه یک مکان روشن و دنج را تضمین می کند که برای گذراندن وقت با خانواده ایده آل است.

     

    چگونه پنجره های بزرگ نصب کنیم؟


    نصب پنجره های بزرگ تفاوت قابل توجهی با نصب پنجره های کوچکتر و استاندارد ندارد، اگرچه روند آن کمی متفاوت است. ساختار پنجره و شیشه به طور جداگانه به محل ساختمان می رسند. ابتدا دهانه ها آماده می شوند ، عناصر ساختاری مونتاژ می شوند ، قاب با دیوار مهر و موم می شود و در انتها شیشه نصب می شود. با توجه به اندازه بزرگ و در نتیجه وزن قابل توجه، تیم مونتاژ کننده چنین کارهایی باید در مونتاژ چنین محلول هایی آموزش دیده و ابزار و ماشین آلات لازم را برای انجام مونتاژ کارهایی در اندازه بزرگ داشته باشند. بنابراین اگر مصمم هستیم که خانه خود را با شیشه های بزرگ شیک غنی کنیم، ارزش آن را دارد که همه جوانب مثبت و منفی را در مرحله طراحی در نظر بگیریم.

     

    نتیجه گیری پنجره دوجداره بزرگ

     

    انتخاب پنجره های بزرگ برای خانه جدید یک راه عالی برای بهره مندی از فضاهای داخلی و خارجی است. با محافظت در برابر آب و هوای نامناسب، زیبایی منظره اطراف را به دست خواهید آورد. اگر صاحب خانه، سازنده یا معمار هستید، سیستم های تکویندوز زیبایی و عملکرد را برای طراحی مسکونی شما ارائه می دهند.

    امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد مدل های دیوار پنجره دوجداره بزرگ مهندسی و ساخت ما بیشتر بدانید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    ۶ دلیل انتخاب پنجره دوجداره بزرگ + مزایا و معایب
    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد هستم سی و سه سالمه،سالهاست که در صنف درب و پنجره هستم به خاطر علاقه زیادی که از بچگی به کامپیوتر و طراحی داشتم،این سایتو طراحی کردم تا بتونم با انتشار مطالب کاربردی صنف درب و پنجره رسالت خودمو انجام بدم و کمکی هر چند کم به هموطنانم بکنم
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.