لوگو تکویندوز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه‌هایی برای از بین بردن بخار شیشه‌های دوجداره

فهرست مطالب

  • علت بخار یا عرق کردن بین دو شیشه دوجداره چیست؟

    اگر تا به حال متوجه شده اید که دید شما از پنجره دوجداره به دنیای بیرون توسط قطرات و رگه های آب مسدود شده است، ممکن است مشکل بخار بین شیشه دوجداره در پنجره خود داشته باشید یا ممکن است یک صفحه شیشه ای خراب در داخل پنجره داشته باشید. هنگامی که پانل شیشه ای در یک پنجره دو جداره از کار می افتد، می تواند رطوبت بین دو جداره داخل حفره را ایجاد کند. هنگامی که هر دو اتفاق می افتد، ممکن است متوجه شوید که دید خود را نسبت به دنیای بیرون از دست داده اید و پنجره های شما ممکن است غیرجذاب به نظر برسند. 

    اگر این اتفاق برای شما افتاده است، وحشت نکنید. لزوماً به این معنی نیست که باید پنجره خود را تعویض کنید. و اگر پنجره‌های شما هنوز تحت گارانتی هستند، ممکن است حق تعویض رایگان شیشه را داشته باشید زیرا این می‌تواند نشانه‌ای از خرابی پیش از موعد درزگیر پنجره باشد. 

    اگر با واحدهای شیشه دوجداره عرق کرده یا پنجره های بخار کرده سر و کار دارید، امیدواریم این مقاله پاسخ هایی برای شرایط شما ارائه دهد. ما بررسی خواهیم کرد که چرا این اتفاق می افتد، چه اقداماتی می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید، و گزینه های شما برای تعمیر پنجره های بخار کرده را بررسی میکنیم. یک راه ساده برای رفع این مشکل وجود دارد که برای شما هزینه ای ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکل بسیار رایج شیشه های دوجداره عرق کرده یا بخار کرده در داخل ملک خود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

     

    درباره پنجره دوجداره و قیمت پنجره دوجداره بیشتر بدانید

    علت عرق یا بخار کردن بین دو شیشه دوجداره

    آیا می توانم شیشه دوجداره عرق یا بخار کرده را خودم پاک کنم؟

     

    ممکن است بتوانید دستورالعمل هایی را به صورت آنلاین پیدا کنید که به شما نشان می دهد چگونه شیشه دوجداره بخار کرده را با استفاده از روش های خودتان تعمیر کنید، با این حال، ما این گزینه را توصیه نمی کنیم. اگر می‌خواهید پنجره‌های بالاتر از سطح زمین را تمیز کنید، می‌تواند خطرناک باشد. شما باید بتوانید به طور ایمن به پنجره های بیرونی دسترسی داشته باشید و این بدون تجهیزات مناسب دشوار است.

    ما این مسیر  را توصیه نمی کنیم زیرا می تواند باعث آسیب دائمی به پنجره شما شود. اگر هنگام تمیز کردن شیشه های دو جداره بخار کرده مرتکب اشتباه شوید، ممکن است نیاز به تعمیر کل واحد شیشه یا قاب پنجره داشته باشید که بسیار گران تر خواهد بود.

    برداشتن مهر و موم یا واشر روی پنجره‌ها به این معنی است که شیشه‌ها ممکن است آزادانه حرکت کنند. این یک خطر قابل توجه است و ما این مسیر را توصیه نمی کنیم. مگر اینکه شما یک شیشه بر با تجربه باشید، بهتر است این کار به متخصصان واگذار شود. 

    اگر مشکلی پیش بیاید گارانتی پنجره شما دیگر معتبر نخواهد بود. آب بندی مجدد یک واحد شیشه بخار کرده یا تعویض لاستیک های پروفیل پنجره با گارانتی همراه نیست، با این حال در هنگام تعویض واحد شیشه ای خراب، گارانتی توسط شرکت پنجره دوجداره حرفه ای ارائه می شود.

    چرا بین شیشه دوجداره بخار می کند؟

     

    تراکم داخلی در داخل اتاق یا ملک، قطرات رطوبت را در برابر سطح سرد شیشه روی شیشه های پنجره داخل اتاق تشکیل می دهد. دلایل مختلفی وجود دارد – از جمله کمبود تهویه، محیط های با رطوبت بالا مانند حمام و آشپزخانه، و خشک کردن شستشو در داخل خانه. 

    برای درک اینکه چرا بین شیشه های دوجداره بخار یا عرق می کند؟، باید به ساختار پنجره فکر کنیم. دو شیشه با یک فضای خالی در وسط وجود دارد. فضای خالی به به دام انداختن لایه ای از هوا کمک می کند که به جلوگیری از اتلاف گرما در زمستان و دمای بسیار بالا در تابستان کمک می کند.

    هنگامی که تولید کنندگان پنجره های جدید را می سازند، مقدار کمی ماده رطوبت گیر را در بین مهر و موم ها قرار می دهند. این برای جذب هر گونه رطوبتی که بین شیشه ها راه می افتد طراحی شده است. با گذشت زمان، این کارایی خود را از دست می دهد، به این معنی که هر گونه رطوبت در بین شیشه ها شروع به نمایان شدن می کند.

    تقریباً همه پنجره ها مستعد تراکم هستند. پنجره‌های جدید کمتر پنجره‌های قدیمی‌تر با بخار کردن مشکل دارند. این فریم ها چه از آلومینیوم، چه از چوب و چه از جنس یو پی وی سی ساخته شده باشند، خطر خراب شدن درزگیرها در طول زمان و ایجاد رطوبت بین شیشه ها وجود دارد.

    مهر و موم  لاستیکی برای جلوگیری از رطوبت خارجی طراحی شده است، اما ممکن است به مرور زمان از بین برود. لاستیک پس از قرار گرفتن در معرض گرما، سرما و رطوبت مستعد خراب شدن است. هنگامی که رطوبت داخل فضای خالی است، در طول روز گرم و سرد می شود. این می تواند واحد شیشه ای مهر و موم شده را بشکند و باعث ایجاد ظاهر مه رق کرده یا بخار کرده در واحد شیشه شود.

    گاهی اوقات بخارهای پنجره‌ها نتیجه یک خطای تولید است، اما در بیشتر موارد صرفاً به دلیل خراب شدن درزگیرها و اقدامات حفاظتی در طول زمان است. اگرچه ممکن است یک مشکل ناخوشایند باشد و نشانه ای از کار نکردن پنجره شما باشد، اما تعمیر فوری نیست.

    چرا شیشه دوجداره بخار می کند؟

    چگونه می توانم از بخار کردن شیشه دوجداره جلوگیری کنم؟

     

    بخار پنجره یک مشکل رایج است، به خصوص در ماه های سردتر. در ایران، به دلیل رطوبت زیاد و دمای سردتر در زمستان، تراکم بسیار رایج تر است. در اولین نشانه های بخار در پنجره های خود، باید نوع بخار آن را بررسی کنید. می توانید از یک شرکت معتبر شیشه سازی مشاوره بگیرید یا با تامین کننده پنجره خود صحبت کنید. این به محدود کردن آسیب و انتخاب روش مناسب کمک می کند تا مطمئن شوید که مجبور نیستید با پنجره های بخار کرده زندگی کنید. 

    می توان با بازکردن هر روز برای مدت کوتاهی پنجره ها یا باز کردن دریچه های تهویه پنجره در صورت وجود آنها یا اطمینان از تهویه مناسب اتاق از تراکم داخلی اتاق جلوگیری کرد. 

    پنجره های بخار کرده نه تنها دید شما را به بیرون محدود می کنند، بلکه می توانند نشان دهند که مشکلی در شیشه دوجداره شما وجود دارد. این بدان معنی است که خانه شما به اندازه ای که می تواند عایق بندی نشده باشد. اگرچه ممکن است از بین بردن خطر عرق کردن  شیشه‌های دوجداره امکان‌پذیر نباشد، مداخله زودهنگام ممکن است به جلوگیری از تبدیل شدن آن به چشم کمک کند. 

    جلوگیری از خرابی واحد شیشه ای در قاب پنجره چوبی با جلوگیری از آن در قاب های UPVC و آلومینیومی متفاوت است. پنجره های چوبی باید به طور مرتب نگهداری شوند، از جمله لکه گیری و رنگ آمیزی، تا از ورود آب جلوگیری شود. تمام پنجره‌های دوجداره باید دارای ماده رطوتب گیر در داخل باشند تا رطوبت را کنترل کند، بنابراین ممکن است فوراً متوجه خرابی درزگیرهای پنجره خود نشوید. اطلاعات بیشتر برای پیشگیری را می‌توانید از کارشناسان ما دریافت کنید

    نحوه رفع بخار شیشه دوجداره

     

    بخار داخلی در یک اتاق یک مشکل رایج در برخی از انواع شیشه های دو جداره است. با استفاده از یک سیستم تهویه می توان از تراکم جلوگیری کرد که به حذف هوای مرطوب از اتاق کمک می کند. سیستم تهویه شامل یک دریچه در قاب پنجره و یک روپوش روی سقف یا دیوار است.

    در این مقاله به نحوه رفع بخار شیشه دوجداره با چند مرحله ساده می پردازیم. توصیه می کنیم برای تعمیر بخار شیشه دوجداره از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید زیرا خطر آسیب رساندن به پنجره ها یا اموال شما کاهش می یابد. هنگامی که پنجره ها در مناطق صعب العبور قرار می گیرند، در معرض خطر آسیب شخصی و آسیب به اموال خود قرار می گیرید.

    برای ترمیم مشکل، یکی از روش ها از یک ماده رطوبت گیر برای جذب رطوبت استفاده می کند. یک سوراخ کوچک برای دسترسی به واحد شیشه ایجاد شده است. سپس یک ماده رطوبت گیر مخصوص به سوراخ تزریق یا ریخته می شود تا به خشک شدن پنجره کمک کند. برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده می توان یک ماده ضد عرق نیز اضافه کرد. با این حال این می تواند خطرناک باشد و اغلب با هیچ تضمینی همراه نیست.

    اگر درزگیرهای لاستیکی پنجره از بین رفته یا کوچک شده باشند، گاهی اوقات می توان آنها را تعویض کرد. این به جلوگیری از رسیدن آب و رطوبت به واحد شیشه ای مهر و موم کمک می کند. این یک انتخاب خوب برای آوردن یک زندگی جدید به پنجره به جای پرداخت هزینه برای تعویض کل پنجره است. اندازه لاستیک مناسب برای تکمیل این تعمیر ضروری است. اگر مهر و موم ها به درستی اضافه نشده باشند، خطر بازگشت مشکل وجود دارد. این مسئله مشکل یک واحد شیشه دوجداره بخار کرده خراب را حل نمی کند.

    هزینه تعمیر  شیشه دو جداره بخار کرده چقدر است؟

     

    هزینه  تعمیر  پنجره دو جداره یا شیشه دوجداره بخار کرده به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، نوع بخار، نوع پروفیل پنجره و اندازه و مکان پنجره. اطمینان حاصل کنید که قبل از انتخاب شرکتی برای تعمیر شیشه دوجداره بخار کرده خود، چند قیمت بگیرید، زیرا قیمت ها می تواند بین تامین کنندگان متفاوت باشد.

    ما فهرستی از عواملی را که می توانند بر قیمت گذاری تأثیر بگذارند، جمع آوری کرده ایم:

    نوع: سه نوع تراکم داخلی، خارجی و بین شیشه ها وجود دارد. تراکم داخلی زمانی رخ می دهد که مشکل رطوبت و تهویه در داخل اتاق یا ملک وجود داشته باشد. تراکم خارجی به این معنی است که پنجره های شما به طور موثر کار می کنند. هنگامی که در قسمت بیرونی پنجره های خود تراکم وجود دارد، هیچ اقدامی لازم نیست. بین شیشه ها، یک واحد شیشه دوجداره خراب شده که نیاز به تعویض دارد.

    پروفیل پنجره: نوع پروفیل پنجره نیز می تواند بر قیمت گذاری تأثیر بگذارد زیرا مواد مختلف برای حل مشکلات بخار نیاز به تعمیرات متفاوتی دارند. 

    محل سکونت: مکان همچنین در میزان هزینه تعمیر شیشه دوجداره نقش دارد. بخار در یک نورگیر که دسترسی به آن دشوار است می تواند گران تر از بخار در پنجره طبقه همکف باشد. دسترسی به پنجره های روی باغ ها نیز دشوارتر است.

    اندازه: اندازه پنجره نیز تعیین می کند که هزینه تعمیر و تعویض درزگیرهای خراب چقدر است. باز شدن یک پنجره بسیار بزرگ زمان بیشتری طول می کشد و بنابراین گران تر خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    راه‌هایی برای از بین بردن بخار شیشه‌های دوجداره
    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد

    محمد غلام نژاد هستم سی و سه سالمه،سالهاست که در صنف درب و پنجره هستم به خاطر علاقه زیادی که از بچگی به کامپیوتر و طراحی داشتم،این سایتو طراحی کردم تا بتونم با انتشار مطالب کاربردی صنف درب و پنجره رسالت خودمو انجام بدم و کمکی هر چند کم به هموطنانم بکنم
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.